BABAK 1992 | ||
عوامل بروز عشق و تفاوت آن با دوست داشتن اغلب عشق حالتی انفعالی در نظر گرفته میشود که عارض میگردد یا از دنیایی ناشناخته فرا میرسد و بر آدمی مستولی میشود. امّا عشق هم مانند بسیاری از پدیدهها نیاز به وجود عوامل و شرایط خاصی دارد تا به وجود آید.مثلاً برای بروز عشق یا عاشق شدن وجود آمادگی قبلی ضرورت دارد. یک فرد در هر شرایط و هر زمانی آمادگی عاشق شدن را ندارد. در حقیقت برای عاشقی سه شرط عمده باید وجود داشته باشد. 1-برانگیختگی احساس یا عاطفی: (emotional arousal) فرد باید در یک حالت برانگیختگی احساسی باشد یا عاملی این برانگیختگی را به وجود بیاورد تا بتواند عاشق شود. این برانگیختگی باید از شدت بالا برخوردار باشد. همه ما از دیدن یک منظره زیبا به هیجان میآییم اما تنها یک نقاش است که براثر تماشای آن منظره ممکن است چنان دچار برانگیختگی احساسی شود که تاثیر آن را به صورت یک شاهکار نقاشی منعکس کند. اصولاً شدت یک تجربه احساسی بستگی به میزان برانگیختگی فیزیولوژیک آن دارد.هر اندازه برانگیختگی بالاتر باشد شدت آن تجربه احساسی بیشتر است. البته تعبیر این تجربه هم جای خود را دارد. یک تجربه واحد میتواند باتعبیرهای متفاوت احساسات گوناگونی را برانگیزد. مثلاً اگر یک سگ وارد اطاق انتظار یک پزشک شود. یک نفر ممکن است غش کند. دیگری ممکن است اصلاً توجهی به او نکند و به روزنامه خواندن ادامه دهد. سومی امکان دارد بگوید چه سگ خوشگلی است و او را نوازش کند. تجربه یکی است ولی تعبیر افراد متفاوت است، لذا واکنشهای احساسی گوناگون به چشم میخورد. تعبیر یک تجربه هم بستگی به عوامل دیگری دارد.
3-شرط سوم بروز عشق آن است که مفهوم عشق رمانتیک به معنای امروزی آن در فرهنگ و زمینه فرهنگی فرد وجود داشته باشد. یعنی شخص در فرهنگی مثل فرهنگ اکثر کشورهای امروزی بار آمده باشد که مفهوم عشق رمانتیک از راههای مختلف مانند رمان، سینما، تئاتر، موسیقی، تلویزیون و غیره در آن تبلیغ شود. این امر بخصوص در نسل جوان اهمیت دارد زیرا از یک سو عشق به دوران جوانی تعلق دارد و از سوی دیگر مخاطب این رسانهها بیشتر جوانان هستند و جوانان نیز به موضوعاتی که دارای چاشنی عشق رمانتیک است توجه بیشتری نشان میدهند.
2-معامله به مثل: ما کسانی را دوست خواهیم داشت که ما را دوست دارند. بیهوده نیست که از دیر باز گفتهاند عشق، عشق میآورد. نشان دادن احساسات مثبت باعث میشود که دیگران ما را دوست بدارند و این امری دوجانبه است و داستان عشق به خصوص در اوایل آن سرشار از فرازهایی است که احساسات دوستانه متقابل از طرف عاشق و معشوق ابراز میشود که خود منجر به افزایش شدت احساسات عاشقانه میشود.
ناگفته نماند که در عشق و عاشقی مردها بیشتر تحت تاثیر جذابیت فیزیکی و جسمی زنها قرار میگیرند یعنی مردان زنهایی را ترجیح میدهند که از لحاظ فیزیکی زیبا و جوان باشند و موقعیت اجتماعی یا درآمد آنها اهمیت چندانی برایشان ندارد. حال آن که برای زنان موقعیت اجتماعی و توانایی کسب درآمد مردان بر جذابیت فیزیکی آنان ارجحیت دارد. جالب است که پژوهشها نشان میدهند که در دوران اولیه آشنایی یا نامزدی مردها در توانایی کسب درآمد و موقعیت اجتماعی خود مبالغه میکنند یا به عبارت بهتر خود را پولدارتر و مهمتر جلوه میدهند حال آن که زنان به نحوی مبالغه آمیز بر زیبایی و جوانی خود تاکید میورزند و به عبارت ساده تر جلوه فروشی میکنند اما پس از گذشت زمان و تثبیت رابطه و ازدواج هر دو گروه به سطوح عادی و واقعی باز میگردند و دیگر از مبالغه و ظاهرسازی خبری نیست و اینجاست که اصطلاحاتی مانند طبل توخالی یا تو زرد در آمدن مصداق پیدا میکند. در باب چگونگی جذابیت جسمانی باید گفت اکثر افراد چه زن، چه مرد ترکیبی از ویژگیهای کودکانه با مشخصات بزرگسالانه در صورت را بیشتر میپسندند و دوست دارند. مثلاً ترکیب چشمهای درشت با بینی کوچک و گونهای استخوانی و برجسته بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. همچنین مشخصات متمایز مانند لبخند بزرگ از مقبولیت بیشتری برخوردار است. از سوی دیگر برخلاف تصور عموم مشخصههای مقبول جسمانی خیلی غیر معمول و استثنایی نیستند و به ارزشهای متوسط یک جامعه نزدیکتر هستند. مثلاً در مورد بلندی قد برخلاف تصور رایج اکثر زنان از مردان خیلی قد بلند خوششان نمیآید و قد متوسط بیشتر مورد نظر آنان است. وقتی از جذبه و کشش سخن میرانیم، در حقیقت از دوست داشتن (و نه عاشقی) صحبت میکنیم. حال باید دید که این دوست داشتن که میتواند تبدیل به عشق شود چه تفاوتی با عشق دارد. به نظر میرسد که تفاوت میان این دو حالت جنبه کمی و کیفی دارد. اما در عین حال میتوان این دو حالت را روی یک طیف تجسم کرد که در درجات پایین تر (دوست داشتن) نسبت به درجات بالاتر (عشق) منطق و عقلانیت بیشتری وجود دارد. در این زمینه پژوهشهایی صورت گرفته و حتی آزمونهایی بر مبنای مقیاسهای متفاوت این دو به وجود آمده است. مثلاً در مقیاسهای مربوط به دوست داشتن مشخصههایی مانند مسئولیت پذیری و توانایی کسب احترام مطرح است ولی در مقیاسهای مربوط به عشق دلبستگی ( اگر با او نباشم غمگین و تیره روزم)، توجه عمیق (اگر او احساس بدی داشته باشد باید او را شاد کنم) و صمیمیت حتی تا حد احساس تملک وجود دارد. [ سه شنبه 89/4/29 ] [ 5:31 عصر ] [ بابک باباپور ]
[ نظرات () ]
با وجود اینکه زندگی مشترک با همسر در حال حاضر امری پذیرفته شده است، باز هم 60 درصد زوجهایی که با هم زندگی می کنند بعد از سالهای اندکی به ازدواج مجدد روی می آورند. پاولا هال روان درمانگر روابط زناشویی به این مساله می پردازد که چرا با وجود آمار طلاق، ما باز هم ازدواج می کنیم و چگونه میتوان اطمینان حاصل نمود که ازدواج انتخاب درستی است.
[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 5:20 عصر ] [ بابک باباپور ]
[ نظرات () ]
هیچوقت با فکر اینکه عشق مهمترین چیز است، وارد زندگی نشوید
[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 5:18 عصر ] [ بابک باباپور ]
[ نظرات () ]
معرفت شناسی (epistemolojy) یکی ا زمهمترین بخشهای فلسفه را تشکیل می دهد. بنیادی ترین سؤالهای فلسفی، سؤالهای معرفت شناسی هستند.سؤالاتی مانند: شناخت یعنی چه؟ آیا اساسا ما می توانیم چیزی را بشناسیم؟ اگر چیزی را می شناسیم، از کجا می دانیم که آنرا می شناسیم و از کجا بدانیم آنرا همانطور که واقعا(در جهان خارج) هست، می شناسیم؟ آیا شناخت همه چیز ممکن است و یا این که بعضی چیزها هستند که نمی توان آنها را شناخت؟ آیا یقین ممکن است یا اینکه همه شناختهایمان حدس و گمان است؟ ازکجا می دانیم که مثلا دزدی عملی زشت است؟ آیا شناخت آینده ممکن است؟ و غیره... . همه این پرسشها در حوزه معرفت شناسی مطرح هستند. با هر جوابی به هر یک از این سئوالات، در جهان بینی ها ، زندگی ها و فلسفه ها تغییرات اساسی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل، فلاسفه بخش مهمی از کوشش هایشان را به مسئله شناخت، حدود و ظرفیت معرفت آدمی و ملاکهائی که با آنها بتوان درباره حقیقت و جهان خارج داوری کرد،اختصاص داده اند. شاید در وهله اول،حدود و چگونگی شناخت برای ما مسئله ای نباشد. همه ما تصوراتمان از جهان را کاملا قبول داریم و در آن هیچ شک و شبهه ای نمی ورزیم. ولی آیا نباید از خود بپرسیم که چگونه به این شناخت دست یافته ایم؟ چرا به آن اعتماد داریم و از کجا معلوم که در اشتباه نباشیم؟ بسیار اتفاق افتاده که به چیزی مطمئن بوده ایم و سپس معلوم شده که خطا و کذب بوده است. ممکن است گفته شود: ما جهان با حواس خود مشاهده و ادراک می کنیم و حواس انسان سالم، درست کار می کند. اما در همین مورد، نمونه های بسیاری وجود دارد که حواس اشتباه می کند و هر شخصی نیز با این مسئله بر خورد کرده است. دیدن سراب در بیابان، مثالی آشکار برای دیدن چیزی است که درحقیقت وجود خارجی ندارد و نمونه ای است از خطای حواس. یا خمیده دیدن چوب صافی که در آب فرو رفته است ویا صاف دیدن میز، در حالی که برآمدگیها و فرورفتگیهای بیشماری دارد که تنها با تجهیزات دیده میشوند. بنابراین همه قبول داریم که همیشه نمی توانیم به حواس اعتماد کنیم.اما ازکجا معلوم که حواس ما همیشه در اشتباه نباشد؟ شاید تمام اطلاعاتی که حواس به ما می دهد، غیر از آن چیزی باشد که در خارج است؟ اصلا پا را فراتر از این می گذاریم و پرسیم: از کجا معلوم که ما در خواب نیستیم؟ شاید تمام آن چه حس می کنیم، در خواب باشد . هر کسی ممکن است خوابی ببیندکه تمام مشخصات چیزهای واقعی را داشته باشد. مسئله اصلی ما در این جا، این است که آیا راهی هست که به یقین بدانیم در خواب هستیم یا در بیداری؟ حل کامل هر یک از این مسائل، تلاش فکری فوق العاده ای را می طلبد. تاریخ فلسفه پر است ازنظریات بی شمار در موضوعات مختلف معرفت شناسی. نظریاتی که مدتها و شاید صدها سا ل مورد اعتماد همگان بوده و سپس به کلی بی اعتبار شده است. این امر فیلسوفان را بر آن داشته تا اساس شناخت و ملاکهائی را که برای آن متصور است، بررسی کنند. اگر بسیاری موارد در ابتدا برای همگان یقینی بوده و سپس بی اعتبار شده، پس اصولا چگونه می توان یقین به چیزی داشت؟ در حوزه معرفت شناسی مسائل بسیار زیادی وجود دارد. برای اطلاع بیشتر ازآنها نگاه کنید به : [ سه شنبه 89/4/29 ] [ 5:14 عصر ] [ بابک باباپور ]
[ نظرات () ]
1- کد برای cancel کردن کلیه’ divert ها: #002## 2- میانبر به آخرین شماره گرفته شده : #0 3- برای اینکار ابتدا رو صفحه ی اصلی یک شماره بین 0 تا محدوده ی جا گرفتن شماره در سیم کارتتون رو میزنید سپس # را میزنید مثلا #58 یا #15 4- این کد زبان گوشیتون رو به حالته default که همون انگلیسی هست بر میگردونه مثلا اگه گوشیتون رو زبان فارسی ست هست سریع به حالت انگلیسی در میاد <0000> 5- این یکی هم واسه از بین بردن قفل pin code : در منوی اصلی #05# را وارد کنید. آیا تاحالا شده که روی کَوشیتون بازی یا برنامه جاوا ای نصب باشه ودوستتون ازتون بخواهد که این بازی یا برنامه رو براش ارسال کنید بعد شرمنده بشید ونتونید این کار رو انجام بدید ؟ خب حالا با این روش نوینی که من امروز براتون اینجا میکَذارم همه سوربریز میشن و هر فایل جاوای نصب شده روی کَوشی رو برای دوستتون میتونید با بلوتوث یا اینفرارد ارسال کنید ، ضمنا این روش روی کَوشی سونی اریکسون کا 800 تست شده ، واین روش رو خودم کشف کردم ، وخواهش میکنم اکَر کسی خواست موضوع رو جای دیکَه بزاره حتما منبع رو ذکر کنه . روش کار : 1- باید برنامه MobyExplorer رو داشته باشید که براتون ضمیمه کردم . 2- برنامه MobyExplorer رو باز کنید . 3- برید به درایو E . 4- روی فایل System کلیک کنید وبرید قسمت Properties . 5- خب یه تیک روی Hidden هست برشدارید . 6- خب برنامه MobyExplorer رو کو چـیک کنید یا ببندید . 7- برید توی فایل منیجر گوشی میبینید که یه فولدر جدید به نام System برای شما ظاهر شده . 8- وارد فولدر System بشید بعد وارد فولدر arm شوید . 9- دنبال اسم برنامه یا بازی أی که میخواهید ارسال کنید ب گردید ، حواستون باشه از بعضی از بازیها یا برنامه ها دوتا فایل موجود هست اونی که آرم جاوا کنارش هست رو کـپـی کنید توی Other . 10- دوباره برنامه MobyExplorer رو باز کنید . 11- برید درایو E . 12- فولدر Other رو باز کنید . 13- فایل جاوای مورد نظر رو کـپـی کنید و به منوی اصلی یا هر فولدر دیکَه مثل music یا Pictures بـچسبانید ، وبعد مثل هر فایل معمولی ارسال نمایید . بگم اول از همه اونم این روش روی وw800,k800 جواب داده ودر مورد k750 جواب منفی بوده. [ سه شنبه 89/4/29 ] [ 6:46 صبح ] [ بابک باباپور ]
[ نظرات () ]
|
||
[قالب وبلاگ : تمزها] [Weblog Themes By : themzha.com] |